09:17 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رکورد تولید آند، کاتد و کنسانتره مس "فملی" در ۷ ماهه

1399/08/12 10:02

رکورد تولید آند، کاتد و کنسانتره مس "فملی" در ۷ ماهه

نماد برتر- مدیرعامل ملی مس از ثبت رکورد تولید آند، کاتد و کنسانتره مس در ۷ ماهه سال و رشد به ترتیب ۱۰، ۷ و ۵ درصدی نسبت به برنامه تولید خبر داد.


به گزارش نماد برتر، اردشیر سعدمحمدی از تولید ۲۰۵.۱ هزار تن آند تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: "فملی" با این میزان تولید برنامه ۱۸۶.۱ هزارتنی ۷ ماهه سال جاری را با ١٠ درصد رشد محقق کرده است. در این مدت ۱۶۲.۷ هزارتن کاتد مس تولید شده که نسبت به برنامه ۷ ‌ماهه از رشد ۷ درصدی برخوردار شده است.



وی افزود: با این میزان تولید آند و کاتد، رکورد تولید ۷ ‌ماهه این محصولات از ابتدای راه‌اندازی شرکت ملی مس تاکنون ثبت‌شده است. طی این بازه زمانی رکورد تولید ۷ ‌ماهه تولید کنسانتره مس نیز ثبت شد به‌طوری‌که مجموع کارخانه‌های تغلیظ با ۵ درصد رشد نسبت به برنامه ۷۰۶.۷ هزار تن کنسانتره مس تولید شد.



این مقام مسئول ادامه داد: تولید کنسانتره مس در مهر با رشد ۹ درصدی به ۱۰۷.۱ هزار تن رسید که بالاترین میزان تولید در ۷ ‌ماه سال جاری بوده است. همچنین درمجموع ۱۷۱.۴ هزار تن مس محتوی معدنی تولید شده که در مقایسه با برنامه ۱۶۷.۴ هزار تنی، رشد ۲ درصدی داشته است.



به گفته سعدمحمدی،در مجموع ۱۰۲.۹ میلیون تن سنگ معدن استخراج ‌شده که نسبت به برنامه سال جاری رشد ۳ درصدی داشته است. شرکت مس به میزان ۳۱.۳ میلیون تن سنگ سولفور برداشت کرده که ۲ درصد از برنامه در نظر گرفته‌ شده جلوتر است.